9001270012 |
L'avaluació en el treball per competències |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/10/2018 - 18/1/2019 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
105
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El curs pretén fer una reflexió conjunta sobre la pròpia pràctica en relació al currículum per competències i a la seva avaluació. En ell, s’identificaran els principals trets d’un model didàctic que ajudi al desenvolupament de les competències de l’alumnat, a millorar la seva autonomia i la funcionalitat dels seus aprenentatges. El curs es centra fonamentalment en l’avaluació, situant-la en el marc teòric i reflexionant sobre la pròpia pràctica avaluadora. També es presenten instruments que poden ajudar a una avaluació formadora, adreçada a la millora de l’aprenentatge de l’alumnat.
|
| |
Objectius |
Identificar els principals trets d'un model didàctic que ajudi al desenvolupament competencial.
Reflexionar sobre propi el model didàctic per tal d'apropar-lo a l'enfocament orientat a la funcionalitat dels aprenentatges i a la millora de l’autonomia de l’alumnat.
Reflexionar sobre l’avaluació, situant-la en el marc teòric i identificant les característiques de la pròpia pràctica.
Conèixer instruments i pràctiques avaluadores per fer-ne la transferència a les matèries que s’imparteixen.
Reflexionar sobre la pròpia pràctica avaluadora.
|
| |
Continguts |
Reflexions sobre l’enfocament competencial.
L’enfocament competencial. Més enllà de les competències bàsiques.
Anàlisi d’activitats des de la perspectiva competencial.
Reflexió sobre les pràctiques que afavoreixen el treball per competències.
Anàlisi i valoració d’una unitat de programació des de la perspectiva competencial.
Avaluació: Enfocaments i instruments des de la perspectiva competencial
Avaluació i competències. Anàlisi de diferents enfocaments de l’avaluació.
Avaluació i comunicació. Instruments d’avaluació. La comunicació d’objectius i la representació que se’n fan els estudiants. Identificació dels criteris i traspàs als estudiants.
Instruments per a l’autoregulació. Bases d’orientació. Avaluació i contracte didàctic.
Avaluació i pràctica. Identificació, anàlisi i revisió (si escau) dels propis criteris i instruments d’avaluació.
|
| |
Avaluació |
Es valorarà especialment la participació en fòrums i la realització de les activitats plantejades.
|
| |
Requisits de certificació |
Per tenir dret al certificat s'hauran fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|