Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001270012   L'avaluació en el treball per competències
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   24/10/2018 - 18/1/2019 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   105
  
Descripció i   Metodologia:   El curs pretén fer una reflexió conjunta sobre la pròpia pràctica en relació al currículum per competències i a la seva avaluació. En ell, s’identificaran els principals trets d’un model didàctic que ajudi al desenvolupament de les competències de l’alumnat, a millorar la seva autonomia i la funcionalitat dels seus aprenentatges. El curs es centra fonamentalment en l’avaluació, situant-la en el marc teòric i reflexionant sobre la pròpia pràctica avaluadora. També es presenten instruments que poden ajudar a una avaluació formadora, adreçada a la millora de l’aprenentatge de l’alumnat.
  
Objectius   Identificar els principals trets d'un model didàctic que ajudi al desenvolupament competencial.
Reflexionar sobre propi el model didàctic per tal d'apropar-lo a l'enfocament orientat a la funcionalitat dels aprenentatges i a la millora de l’autonomia de l’alumnat.
Reflexionar sobre l’avaluació, situant-la en el marc teòric i identificant les característiques de la pròpia pràctica.
Conèixer instruments i pràctiques avaluadores per fer-ne la transferència a les matèries que s’imparteixen.
Reflexionar sobre la pròpia pràctica avaluadora.
  
Continguts   Reflexions sobre l’enfocament competencial.
L’enfocament competencial. Més enllà de les competències bàsiques.
Anàlisi d’activitats des de la perspectiva competencial.
Reflexió sobre les pràctiques que afavoreixen el treball per competències.
Anàlisi i valoració d’una unitat de programació des de la perspectiva competencial.
Avaluació: Enfocaments i instruments des de la perspectiva competencial
Avaluació i competències. Anàlisi de diferents enfocaments de l’avaluació.
Avaluació i comunicació. Instruments d’avaluació. La comunicació d’objectius i la representació que se’n fan els estudiants. Identificació dels criteris i traspàs als estudiants.
Instruments per a l’autoregulació. Bases d’orientació. Avaluació i contracte didàctic.
Avaluació i pràctica. Identificació, anàlisi i revisió (si escau) dels propis criteris i instruments d’avaluació.
  
Avaluació   Es valorarà especialment la participació en fòrums i la realització de les activitats plantejades.
  
Requisits de  certificació   Per tenir dret al certificat s'hauran fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent